تفاوت بین دوربین های مداربسته داخلی و خارجی چیست؟
نوشته شده توسط : minidvpro.com

دوربین های فضای باز

در حالی که هر دو نوع دوربین معمولاً در سبک‌های مشابه و با ویژگی‌های مشابه عرضه می‌شوند، دوربین‌های فضای باز باید بتوانند با انواع آب و هوا و شرایط نوری متفاوت مقابله کنند.

دوربین‌های مداربسته فضای باز نیز در برابر دستکاری آسیب‌پذیرتر هستند، بنابراین معمولاً مواد بادوام‌تری دارند، مانند فلز، و ممکن است سنگین‌تر یا حتی در یک محفظه قرار بگیرند تا از برداشتن آسان آن جلوگیری شود.

دوربین های داخلی

دوربین‌های داخلی می‌توانند کوچک‌تر، سبک‌تر و معمولاً کمتر از دوربین‌های فضای باز حجیم‌تر باشند. هر دو دوربین داخلی و خارجی از ویژگی‌هایی مانند مادون قرمز استفاده می‌کنند که اجازه می‌دهد تصاویر واضح در شرایط کم نور و انتقال آسان در زمانی که تغییر ناگهانی نور به‌طور خودکار از تصاویر رنگی در نور روشن به سیاه و سفید در زمانی که تاریک‌تر می‌شود، انجام شود.

انواع دیگر دوربین ها

دوربین‌های مداربسته Dome هم برای استفاده در فضای داخلی و هم در فضای باز رایج هستند. دوربین‌های مداربسته Dome به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیننده را از دانستن دقیق نقطه‌ی لنز جلوگیری می‌کند، که باعث می‌شود افراد به راحتی از دوربین پنهان نشوند. گنبدها همچنین سطح بیشتری از محافظت را برای دوربین هایی که در خارج نصب می شوند فراهم می کند. علاوه بر این، دوربین‌های بیرونی نیز با دمنده‌ها و بخاری‌ها برای محافظت بیشتر در برابر عناصر وجود دارد.

دوربین مداربسته خارجی ضد آب

اگر به دنبال دوربین مخفی هستید که در چیزی مانند ردیاب دود، علامت خروج یا ساعت پنهان شده باشد، مهم است بدانید که اکثر آنها ضد آب نیستند و بنابراین برای استفاده در فضای باز مناسب نیستند. دوربین‌های مخفی برای نظارت مخفی داخل خانه بهتر هستند، در حالی که دوربین‌های خارج از منزل معمولاً قابل توجه هستند، حضور آنها یک بازدارنده اضافی برای رفتار بد است.

دوام و ضد آب و هوا

همانطور که ممکن است تصور کنید، تفاوت اصلی بین دوربین های مداربسته داخلی و خارجی، توانایی آنها در مقاومت در برابر عناصر مختلفی است که در آنها قرار دارند.

دوربین مداربسته در فضای باز همانطور که از نام آن پیداست در بیرون قرار دارند. در نتیجه، آنها معمولاً با استانداردهای بسیار بالایی از کیفیت و دوام ساخته می شوند تا در برابر عناصر و آب و هوا مانند باران، رطوبت، برف، گرما و سرمای شدید و حتی باد مقاومت کنند. آنها همچنین معمولاً در برابر ضربه مقاوم هستند و همچنین ضد گرد و غبار برای جلوگیری از آلودگی و سایر عناصر هستند. آنها تقریباً همیشه دارای رتبه IP هستند، نامی که دقیقاً مشخص می کند که واقعاً چقدر ضد آب یا مقاوم در برابر ضربه هستند.

اغلب اوقات، دوربین‌های مداربسته در فضای باز نیز از فلز ساخته شده‌اند، زیرا احتمال دستکاری آن‌ها بیشتر از دوربین‌های مداربسته داخلی است.

از سوی دیگر، دوربین های مخصوص داخل ساختمان. در یک محیط (به طور کلی) تحت کنترل آب و هوا، در داخل بنشینید، از عوامل محافظت شده محافظت کنید. به همین دلیل، آنها اغلب ضد آب نیستند و همیشه مطابق با دوام و استانداردهای فوق العاده دوربین های مدار بسته در فضای باز ساخته نمی شوند. آنها ممکن است هنوز کاملاً بادوام، ضد گرد و غبار و مقاوم در برابر ضربه باشند، اما برای مقاومت در برابر تغییر فصول و عناصر غیرقابل پیش بینی معمولاً دوربین های فضای باز طراحی نشده اند.

اندازه

در حالی که این یک قاعده کلی نیست، دوربین‌های مدار بسته در فضای باز نیز معمولاً بزرگ‌تر از دوربین‌های داخلی خواهند بود، که در نتیجه ساختار بادوام‌تر و اغلب ضد آب آن‌ها است. همچنین معمولاً دوربین‌های فضای باز نسبت به دوربین‌های داخلی کمتر نگران ترکیب شدن با محیط اطراف خود هستند، که اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ظریف‌تر قرار بگیرند و کمتر دیده شوند تا توجه کمتری را از داخل منحرف کنند.

قابلیت ها و نرم افزارهای کم نور

ساختار و اندازه تنها چیزهایی نیستند که دوربین های مداربسته داخلی و خارجی را متمایز می کنند. در بسیاری از موارد، آنها همچنین در توانایی خود برای دیدن در شرایط نوری پویا متفاوت هستند. دوربین‌های فضای باز معمولاً دارای محدوده دینامیکی پیشرفته و قابلیت‌های نور کم هستند که به آنها امکان می‌دهد در موقعیت‌های نوری پیچیده ببینند. آنها همچنین به گونه ای طراحی شده بودند که نور و خاموشی را با سهولت بیشتری خاموش کنند.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، بسیاری از دوربین‌های داخلی اکنون با همین قابلیت عرضه می‌شوند و به آنها اجازه می‌دهد با نورهای پیچیده‌تر سازگار شوند.

به عنوان مثال، دوربینی که در یک انبار یا گاراژ قرار می گیرد، باید محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده داشته باشد تا موقعیت های روشنایی را به همان اندازه که فضای داخلی تاریک انبار و نمای بیرونی ساختمان بسیار روشن تر است، مشاهده کند.

در آینده، انتظار داشته باشید که این تفاوت ها در فناوری بین دوربین های داخلی و خارجی کمتر و کمتر رایج شود.

آیا می توانید از دوربین داخلی در خارج و برعکس استفاده کنید؟

این بستگی به دوربین دقیق در حال استفاده دارد، اما در بیشتر موارد، دوربینی که برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده است، انتخاب خوبی برای استفاده در فضای باز نخواهد بود، زیرا آنها به سادگی با استانداردهای ضد آب و دوام ساخته نمی شوند. به همین ترتیب، اکثر دوربین‌های فضای باز، در حالی که دوام بیشتری برای استفاده در فضای داخلی دارند، به سادگی بیش از حد بزرگ و سنگین هستند که به راحتی در داخل نصب نمی‌شوند.

با این اوصاف، دوربین‌های بسیار زیادی وجود دارد – مانند دوربین‌های گنبدی و دوربین‌های PTZ که برای انجام هر دو طراحی شده‌اند، بنابراین هر نیازی که داشته باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.




:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته , دوربین امینیی , دوربین مخفی ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: